ROSA SABATER I PARERA (1929-1983)

Pianista

Va néixer a Barcelona, en el sí d’una família de músics. Va estudiar composició i piano amb el seu pare i amb Frank Marshall, deixeble de Granados.

El 1942 va debutar al Palau de la Música Catalana i realitzà una brillant carrera internacional interpretant Mozart, Granados, Mompou… Va actuar amb múltiples orquestres i directors de renom. Fou professora de cursos internacionals i enregistrà diversos discos. Va morir en un tràgic accident d’aviació.

Rebé la Creu Sant Jordi (1983). La casa del carrer del Carme, 13 fou el seu habitatge particular, motiu pel qual cada any s’organitza al poble un cicle de concerts en el seu honor.

Persones il·lustres i cultura popular

El curs 2019/2020 es va impulsar el projecte “Persones il·lustres i Cultura popular” per vincular els centres educatius i culturals i les seves activitats amb les persones il·lustres que han nascut o viscut a Vilassar de Mar.

ESCOLA DEL MAR